tirsdag 25. juni 2013

Drømmen om 60-tallet: Incredible String Band


Dette er virkelig 60-tallet!  Alt som har vært utlagt som typisk så langt må bare skyves til side: det holder uansett ikke mot autensiteten i dette, representert ved ram kjønnslukt og fett år!

Tre skotter begynte å spille sammen i 1965; Mike Heron, Robin Williamson og Clive Palmer. I de ti neste årene utga de, med stadig skiftende besetninger 12 album. Dette albumet, seasons they change, kom som en oppsummering i 1976, inkludert tidligere uutgitt materiale.

Musikken var folkesmusikkinspirert og stort sett akustisk. Etterhvert skal de sentrale medlemmene i gruppen ha sluttet seg til Scientologkirken. Om dette er den bakenforliggende grunnen til at de i mine ører stort sett synger 'way out of tune', skal jeg ikke benekte har streifet meg som en mulighet - så der stopper jeg, før det bare blir flåseri her. Dette er som du skjønner uansett ikke 'my cup of tea', men nå har jeg i alle fall fått med at også denne koppen stod på bordet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar