torsdag 20. desember 2012

Litteraturhuset i Bergen åpner snart!


Bergens Tidende melder i dag at Siri Hustvedt og Paul Auster vil være del av det litterære programmet i åpningshelgen 1-3. februar.Det er en god start, spør du meg. Det er intet mindre enn USAs mest kjente, nålevende forfatterpar. De tilhører begge den minoritetsgruppen av forfattere som makter å skrive kvalitetslitteratur som også selger godt. De har begge mange lesere i Norge, og Siri Huistvedt har vel til og med gått et års tid på videregående her i Bergen (Bergen Katedralskole) og har røtter i byen.

 Litteraturhusets dører åpner ellers offisielt torsdag 31. januar, med bl.a Cecilie Løveid og Erlend O. Nødttvedt til stede. Dette blir kjekt!

5 kommentarer:

  1. WOW! Eg vurderer nesten å reise til Bergen for å få det med meg. Eg skal jammen undersøke om eg får det til å gå opp med familiesituajsonen akkurat nå.

    SvarSlett
  2. Det hadde jo vært veldig hyggelig!

    SvarSlett
  3. Etter å ha vore på Vestlandet i jula, trur eg ikkje det er realistisk med ein Bergenstur akkurat nå. Behovet for faste rutinar og kvardag er framleis så stort at vi kan ikkje begynne å tøyse med det allereie om ein månad igjen. Det er synd, for eg er stor fan av ekteparet Hustvedt-Auster, og skulle veldig gjerne fått det arrangementet med meg.

    SvarSlett
  4. Høyst forståelig. Det vil forhåpentligvis komme spennende nok arrangementer også senere på litteraturhuset til at du får lyst til å komme. (Dette ble et kronglete utsagn, men meningen kommer vel fram!?)

    SvarSlett
  5. Meininga er tydeleg! Det er det som er viktigast. La oss satse på det.

    SvarSlett