fredag 31. august 2012

Har du hørt? Frisell: All we are saying............


Det er akkurat rundt midnatt når jeg skriver dette, og jeg er temmelig euforisk her jeg nettopp er innenfor døren etter en aldeles fabelaktig konsert med Bill Frisell & co. Frisell har lenge vært en av mine 'gitarhelter', og han blir det ikke mindre etter dette. Sammen med Greg Leisz på steel gitar ('The Steel Man', som Frisell kalte han), Tony Scherr på bass og Kenny Wollesen på trommer, fikk vi servert det meste av denne glimrende platen med tolkninger av Beatles/Lennon-låter. De improviserte en god stund før de nærmet seg temaet i 'Across the Universe'- og for et univers vi ble dradd inn i! Jeg tør sverge på at ingen kunne fått det til å svinge bedre av dette materialet, og de hadde det samtidig åpenbart gøy på scenen. Når de kommer til Oslo? Si det, nå var det bare Bergen som fikk besøk mellom konserter i Helsingfors og Paris. Men unn deg platen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar